٥杶+e{}6wbWnrqzuMqzkqz|_4ǧnrf امداد بیمه (سامانه هوشمند بیمه سیماشرق) - گواهینامه و تقدیر نامه ها
پرینت

نوشته شده توسط مدیر. Posted in مطالب

همزمان با میلاد حضرت علی(ع)

سه شنبه 23 اردیبهشت1393مصادف با13رجب1435و13می2014 وب سایت رسمی سیماشرق رونمائی شد

 

و.......... 

همزمان با میلاد حضرت علی (ع)

 شنبه 12 اردیبهشت1394مصادف با13رجب1436و2می2015 سامانه  مالی سیماشرق رونمائی شد

 

و متعاقب آن:

پیوند سیماشرق رونمائی میگردد

 سیماشرق به وکالت از پیوندداران خود سرمایه ها را در موارد زیر سرمایه گذاری و منافع حاصله را به نسبت 75% پیوندداران 15% سیماشرق و 10% ارزش افزوده تقسیم مینماید

سرمایه گذاری در سپرده بانکی

سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در اعتبار پیوندداران و سایر مشتریان

 

 

پیوند سیماچیست؟

سهم مشتریان سیماشرق از سود آوری مجموعه میباشد که بر اساس پیوندهای حاصله با تضمین سیماشرق در اعتبار مالی بانک عامل تادیه شده

 

هر پیوندسیما ارزش تضمین بازخرید 1000 ریال توسط سیماشرق را داراست

مشتریانی که دارای پیوند سیما میباشند از مزایای زیر بهره مندند:

5 برابر پیوند خودرا میتوانند تخفیف خدمات رفاهی دریافت نمایند

از 5 الی 90% تخفیف بیمه ای بهره 

پرینت

نوشته شده توسط مدیر. Posted in مطالب

 

 
 

معرفی سهامداران حقوقی بیمه سامان

بانک سامان:

بانک سامان به عنوان سومين بانک خصوصي کشور و اولين عضو گروه مالي سامان، تحت نظارت بانک مرکزي مرداد ماه 1381 با پيشينه اولين موسسه مالي و اعتباري کشور و با سرمايه اوليه200ميليارد ريال آغاز به کار کرد. از شروع فعاليت با توجه به نياز مبرم کشور به تحول در زمينه صنعت بانکداري از سيستم بانکداري سنتي به بانکداري مدرن، ارائه خدمات بانکداري الکترونيکي را سرلوحه فعاليت بانکي خود قرار داده و در حال حاضر با سرمايه 4000ميليارد ريال، در کنار خدمات بانکداري رايج براي اولين بار در کشور در زمينه ارائه سرويسهاي بانکداري الکترونيکي چون سامان کارت، اينترنت بانک ، موبايل بانک ، تلفن بانک و ارائه سيستمهاي on- line بانکي گام برداشت.

شرکت ایران و غرب

نوع فعالیت : تولید اسفنج ، فوم ، یونولیت و پلاستو فوم

آدرس : خ. وصال شيرازي - نرسيده به بلوار كشاورز - ش. 237 - ساختمان وصال - ط. 6 - واحد 11

پست الکترونيک : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران

این موسسه در تاریخ 11/08/1361 با تصویب مجمع عمومی صاحبان سهام شرکت ملی صنایع مس ایران موجودیت یافت. هدف از تشکیل این صندوق ارایه خدمات و تسهیلات مالی و رفاهی و تامین حقوق و مستمری بازنشستگی یا از کارافتادگی کلی مستخدمین شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت ها و موسسات وابسته به آن و بازماندگان واجد شرایط آنها و همچنین تامین آتیه و رفاه اعضاء از طریق اجرای پروژه ها و انجام فعالیت های مختلف صنعتی، معدنی، بازرگانی ، اقتصادی ، خدماتی و رفاهی می باشد

آدرس : کرمان - بلوار جمهوری بعد از پل راه آهن دفتر صندوق بازنشستگی

تلفن :  2232505-0341

شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه

شرکت سرمایه گذاری مس سرچشمه در سال 1366 با هدف تجمیع سرمایه های کارکنان شرکت مس ایران تاسیس گردید. گستره فعالیت های این شرکت شامل سرمایه گذاری ، تولید ، معدنی ، تجاری و بازرگانی ، خدمات جامع پیمانکاری تخصصی و پشتیبانی می باشد.

دفتر مرکزی: شهر مس سرچشمه، انتهای بلوار ايثارگران

تلفن: ۲۸۲۰۹۴۴-0391

شرکت الین شیمی

نوع فعالیت : افزودنيها و مواد اوليه غذایی ( بسته بندی چای با نام لی وی )

آدرس دفتر مرکزی : بزرگراه مدرس - روبروي هتل استقلال - ك. تير - پ. 3

پست الکترونیک : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد

شرکت توسعه سرمایه گذاری سامان

شرکت بازرگانی هزار کرمان

پرینت

نوشته شده توسط مدیر. Posted in مطالب

 

 
 

تعریف اصطلاحات بیمه ای

تعريف بيمه

 از بيمه تعاريف متعددي به عمل آمده كه آَشناترين آن ماده يك قانون بيمه مصوب سال 1316 است كه عقد بيمه را اين چنين تعريف مي‌كند: «بيمه عقدي است كه به  موجب آن يك طرف تعهد مي‌كند در ازاء پرداخت وجه يا وجوهي، از طرف ديگر در صورت وقوع يا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده و يا وجه معينی بپردازد. متعهد را "بيمه‌گر"، طرف تعهد را "بيمه‌گذار"، وجهي را كه بيمه‌گذار به بيمه‌گر مي‌پردازد، "حق بيمه" و آنچه را كه بيمه مي‌شود، "موضوع بيمه" می‌نامند».

 در اين تعريف عناصر و اركان اصلي تشكيل دهنده يك قرارداد بيمه، يعني خطر، حق بيمه و خسارت مشخص مي‌شود. در اين تعريف، رابطه حقوقي بين بيمه‌گر و بيمه‌گذار به وجود مي‌آيد و بيمه‌گر تعهداتي را قبول مي‌كند كه تحت شرايط معيني و در صورت بروز حادثه‌اي كه در تعهد او است، زیان ناشی از آن را جبران نماید.

قرارداد بيمه يا بيمه‌نامه

 تعريف بيمه‌نامه (Insurance Policy): ماده 2 قانون بيمه مي‌گويد: «عقد بيمه و شرايط آن بايد به موجب سند كتبي باشد و سند مزبور موسوم به بيمه‌نامه خواهد بود». بيمه‌نامه به منزله سندي دال بر رضايت طرفين به انعقاد قرار داد بوده كه با توجه به پيشنهاد بيمه‌گذار و موافقت بيمه‌گر تنظيم و پس از امضاء در اختيار بيمه‌گذار قرار مي‌گيرد. در بيمه‌نامه بايد مشخصات كامل عوامل و ارکانی که  قرارداد بر اساس آن منعقد مي‌گردد به وضوح قيد شود تا از بروز اختلافات و مشكلات بعدي در روابط بيمه‌گر و بيمه‌گذار جلوگيري گردد.

پرینت

نوشته شده توسط مدیر. Posted in مطالب

 

بيمه مركزي گزارش نسبت و سطوح توانگري مالي شركت بيمه را منتشر كرد

بيمه مركزي جمهوری اسلامی ایران در راستاي وظايف حاكميتي، قانون تاسيس، قوانين و اسناد بالادستي كشور و ماموريت هاي نظارتي، به منظور شفاف سازي وضعيت مالي و تعهدات­ شركت هاي بيمه در قبال بيمه گذاران و صاحبان حقوق آنها، سطوح توانگري مالي شركت­هاي بيمه در سال ۱۳۹۱ را به شرح زير اعلام نمود:

به گزارش اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، از مجموع شرکت‌های بیمه فعال در صنعت بیمه، وضعیت توانگری مالی تعداد ۱۸ شرکت شامل بیمه های ایران، آسیا، دانا، البرز ،اتکایی امین، اتکایی ایرانیان، ملت، پاسارگاد، حافظ، سامان، سینا، کارآفرین، ما، امید، ایران معین، آرمان، آسماری و میهن در سطح مطلوب يعني"سطح یک" قرار دارد. "سطح یک"  توانگري بدین معناست که شرکت های مذکور توانائی ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه گذاران و صاحبان حقوق آنه را دارا می باشند. لازم به ذكر است  بيمه گذاران بايد در انتخاب بیمه گر خود  علاوه بر سطح توانگري، سطح خدمات رسانی هر شرکت، مانند تعداد شعب، شبکه فروش و گستردگی خدمات در سطح کشور را نیز مورد توجه قرار دهند.

  از مجموع شرکت های بیمه فعال در صنعت بیمه، وضعیت توانگری مالی تعداد ۴ شرکت شامل بیمه های پارسیان، رازی، کوثر و نوین در "سطح دو" قرار دارد. "سطح دو"  توانگري بدین معناست که شرکت­های مذکور توانایی ایفای تعهدات خود را دارند ولی  باید جهت رسیدن به وضعیت مطلوب از نظر مقررات، وضعیت مالی خود را ترمیم و تقويت نمایند لذا بيمه مركزي  از شرکت های مذكور درخواست ارائه برنامه ترمیم وضعیت مالی  نموده است تا پس از بررسی و تایید، جهت اجرا به شرکت های مشمول ابلاغ گردد.

  از مجموع شرکت های بیمه فعال در صنعت بیمه وضعیت توانگری مالی تعداد ۳ شرکت شامل بیمه های توسعه، دی و معلم در "سطح چهار" قرار دارد. سطح چهار" توانگري بدین معناست که این شرکت‌ها در ایفای تعهدات خود با مشکل روبرو بوده و باید ظرف مهلت حداکثر یکسال نسبت به ترمیم و تقويت وضعیت مالی، افزایش سرمایه و انجام  اقدامات مشخصی ( یک یا همه موارد) شامل عدم پرداخت سود و پاداش مجمع به هیات مدیره، کاهش هزینه‌ها، اصلاح روش‌های محاسبه حق بیمه‌ها، محدود نمودن فعالیت عملیات صدور برخي شعب، تغییر اعضای هیئت مدیره و همچنين  برنامه ترمیم وتقويت مالی‌ خود تنظيم و پس از تائید بیمه مرکزی اجرا  نمایند.

  لازم به ذكر است شركت هايي كه سطح يك توانگري را احراز نکرده اند درصورتي كه  در مهلت مقرر، نسبت به تهيه و ارايه برنامه بهبود وضعيت توانگري مالي خود اقدام نكنند؛ از سوي بيمه مركزي و شورای عالی بیمه با محدوديت هاي شدیدتری روبرو خواهند شد

شركت بيمه

نسبت توانگری مالی(درصد)

شركت بيمه

نسبت توانگری مالی(درصد)

ایران

۱۱۹

نوین

۷۱

آسيا

۱۰۴

پاسارگاد

۱۱۳

دانا

۱۱۱

میهن

۱۱۸

البرز

۱۴۳

كوثر

۹۲

معلم

۴۰

آرمان *

۸۱۳

پارسیان

۹۲

ما *

۴۴۷

کارآفرین

۱۳۰

آسماری*

۹۳,۷۱۵

ملت

۲۴۱

حافظ

۱۹۳

سینا

۱۵۹

امید *

۴۹۲

رازی

۹۴

ایران معین*

۵۲۰

توسعه

۳۵

اتکایی امین*

۱,۵۰۹

سامان

۱۱۴

اتکایی ایرانیان*

۱,۲۸۸

دی

۴۲

   

* اضافه می نماید علت اینکه نسبت توانگری شرکت هاي بيمه آسماری، بیمه اتکائی امین و اتکائی ایرانیان،آرمان، ایران معین، امید و ما در مقایسه با سایر شرکت های بیمه بالا تر است  عمدتا "به تازه تاسیس بودن و یا پرتفوی و حجم  حق بیمه کم و در نتیجه پائین بودن ریسک صدور بيمه  آنها بر می گردد.

پرینت

نوشته شده توسط مدیر. Posted in مطالب

قوانین و اصول بیمه اول: اصل حد اعلاي حسن نيت Principal of utmost good faith اصل حسن نيت، اصلي اخلاق است كه وارد حقوق بيمه شده و به صورت يك قاعده حقوقي در آمده است. حسن نيت اصلي دو جانبه بوده كه رعايت آن از طرف بيمه‌گر و بيمه‌گذار الزامي مي‌باشد. الف- اجراي اصل حسن نيت از طرف بيمه‌گذار ارائه كليه اطلاعاتي كه بيمه‌گر را قادر به ارزيابي و تعيين حق بيمه و يا تصميم گيري در مورد رد يا قبول ريسك مي‌نمايد. مراقبت و نگهداري اموال خود به منظور پيشگيري از وقوع حادثه اعلام مواردي كه ممكن است منجر به تشديد خطر در مورد بيمه شود؛ خواه تشديد خطر از طرف بيمه گذار باشد و يا اشخاص ثالث اعلام تغييراتي كه در طول قرارداد بيمه‌اي ممكن است در مورد بيمه به عمل آمده بنحوي موجب تغيير ماهيت خطر شود اعلام كاهش ارزش مورد بيمه در زماني كه بهاي اموال بيمه شده به موجب قرارداد ديگري و براي همان خطر و مدت بيمه شده باشد اعلام به موقع وقوع خطر به بيمه‌گر در مهلت قانوني كوشش در جلوگيري از سرايت و توسعه خسارت همكاري با بيمه‌گر براي تعيين ميزان خسارت و ارائه هر گونه مدركي كه بيمه‌گر در اين مورد لازم دارد عدم تغيير آثار خسارت و يا هر گونه جا به جايي اموال بعد از حادثه و پيش از بازديد كارشناس بيمه‌گر پرداخت به موقع حق بیمه ب- اجراي اصل حسن نيت از طرف بيمه‌گر تعيين نرخ حق متناسب با وزن واقعي خطر تنظيم متن بيمه‌نامه و شرايط قرارداد و حدود تعهدات بيمه‌گر به طور واضح و شفاف بنحوي كه منافع قانوني و عادلانه بيمه‌گذار به بهترين وضع حفظ گردد انجام به موقع تعهدات پس از بروز حادثه نظير سرعت در انجام كارشناسي و پرداخت خسارت تفسير مواد مبهم و گنگ در بيمه‌نامه به نفع بيمه‌گذار كه به آن ارجحيت با طرف مقابل گويند حكميت در حل و فصل دعاوي به روش كدخدا منشانه دوم: اصل نفع بيمه پذير يا نفع بيمه‌اي Insurable-interest طبق ماده 4 قانون بيمه: موضوع بيمه ممكن است مال باشد يا هر حق مالي و يا هر نوع مسئوليت حقوقي، مشروط بر آنكه بيمه‌گذار نسبت به بقاي آنچه بيمه مي‌كند، ذينفع باشد چون هدف بيمه‌گذار از خريد بيمه دريافت غرامت در صورت تحقق خطر است، بنابراين بيمه‌گذار بايد در بقاء موضوع بيمه ذينفع بوده و علاقمند باشد كه خطر بيمه شده بروز نكند و در واقع علاقه و نفع بيمه‌گذار در عدم وقوع حادثه براي مورد بيمه باشد و براي دريافت خسارت خود بايد ثابت كند كه در صورت تحقق خطر تحت پوشش دچار خسارت و زيان شده است. سوم: اصل جبران خسارت يا غرامت Principal of Indemnity اين اصل در بيمه‌هاي غيرزندگي و درمان حاكم بوده و به موجب آن بيمه نبايد منشاء سود و ايجاد منفعت براي بيمه‌گذار شده و شرايطي فراهم شود كه بیمه‌گذاراز جبران خسارت وارده به مورد بيمه منتفع شده و سبب شود كه در وضعيت مساعدتر از قبل از وقوع حادثه قرار گرفته و بر دارايي وي افزوده گردد. تنها خدمت بيمه‌گر بايد اين باشد كه بيمه‌گذار بتواند خسارت واقعي و عادله خود را دريافت نموده و حقي از وي ضايع نگردد. چهارم: اصل جانشيني يا حق رجوع بيمه‌گر، به مسئول حادثه در بيمه‌هاي اموال ممكن است مواردي پيش آيد كه خسارت وارده بر اثر تقصير اشخاص ديگري به غيراز بيمه‌گذار به وجود مي آيد. در اين صورت برا ي بيمه‌گذار اين امكان است كه به منظور دريافت خسارت به مقصر حادثه رجوع نمايد، ولي به دليل مشكلاتی كه ممكن است بيمه‌گذار در دريافت خسارت از مقصر حادثه داشته باشد، ترجيح مي‌دهد به جاي مراجعه به مسئول حادثه، خسارت را از بيمه‌گر خود دريافت دارد. بنابراین بیمه‌گر می‌تواند خسارت را پرداخته و جانشین بیمه‌گذار در دریافت خسارت از مقصر حادثه گردد. پنجم: اصل تعدد بیمه تعدد بیمه عبارت است از اینکه برای بیمه یک شی چند قرارداد بیمه وجود داشته باشد .تعدد بیمه لزوما"موجب بطلان قراردادهای بیمه نیست .ممکن است همه قراردادها معتبر باشد در صورتی که سه شرط زیر وجود داشته باشد ،تعدد بیمه می تواند برخلاف اصل غرامت باشد : ۱ - اینکه جمع مبالغه بیمه شده از ارزش واقعی شی بیمه شده تجاوزکند . ۲ - اینکه منتفع از همه بیمه نامه ها یک شخص باشد . ۳ - خطرهای بیمه شده در همه بیمه نامه ها یکسان باشد . ششم: اصل داوری هرگونه اختلاف بین بیمه گر و بیمه گذار ، به ویژه از نظر فنی، ترجیحا"در مرحله نخست از طریق توافق و سازش انجام می گیرد . طرفین قرارداد به ویژه بیمه گر ،علاقه ای به طرح دعوا در دادگاه ندارند. زیرا اولا"مراحل رسیدگی طولانی است و ثانیا"ممکن است به اعتبار حرفه ای و حسن شهرت شرکت بیمه لطمه وارد شود .اگر اختلاف و عدم توافق طرفین در شمول یا عدم شمول قرارداد یا میزان خسارت از طریق سازش امکانپذیر نباشد موضوع به داوری ارجاع می گردد. مزیت داوری در این است که اولا"به دور از تشریفات دست و پا گیر اداری و کم هزینه است و ثانیا"داوران اغلب از میان افراد صاحبنظر فنی و مدیران بازنشسته یا شاغل متخصص در امر بیمه و موضوع مورداختلاف طرفین انتخاب می شوند. شرایط داوری در شرایط بیمه نامه درج می شود اگر طرفین توافق کنند موضوع به یک داور واحد ارجاع می شود در غیر اینصورت هر یک از طرفین اختلاف ،یک داورانتخاب می کند که مشترکا"به موضوع اختلاف رسیدگی نماید .در این مرحله نیز اگر موضوع اختلاف حل نشود یا داوران در مورد نکته خاصی هم رای نباشند سر داوران انتخاب می شود که به موضوع رسیدگی می کند و رای هیات داوران به طرفین برای اجرا ابلاغ می شود. هفتم: اصل علت نزدیک بیمه گذار که در اندیشه دریافت خسارت از بیمه گذار است باید نشان دهد که بیم وقوع حادثه و خسارت وارد شده رابطه علت و معلولی نزدیک و مستقیم وجود دارد .علت نزدیک خسارت وارده باید حادثه بیمه شده باشد تا بیمه گر آن را بپردازد. یعنی خسارت در نتیجه وقوع حادثه بیمه شده وارد آمده باشد .خسارت وارده ممکن است ناشی شود .امکان دارد این پیوستگی را علتی مستقل و بی ارتباط با دلایل پیش گفته، از هم بگسلد. هشتم: اصل اتکائی از اصول اولیه بیمه در کلیه رشته ها این است که ریسک بیمه شده تا جایی که ممکن است در سطح وسیعی پخش شود. بیمه اتکایی راه حل این اصل است. بیمه اتکائی نظامی است که بیمه گر صادرکننده بیمه نامه را قادر می سازد که با توجه به سرمایه و ذخایر خود بخشی از ریسک های صادره را به حساب خود نگه دارد و مازاد بر توان خود را بین بیمه گران اتکایی مختلف تقسیم کند. به بیان دیگر ،بیمه اتکایی را می توان توزیع جهانی ریسک نامید .بیمه اتکایی موجب می شود که بیمه گر صادرکننده ظرفیت خود را به مبلغ خاصی که توانایی او اجازه می دهد محدود نکند، بلکه ریسک های بزرگ با سرمایه های بالا را به راحتی قبول و مازاد را بیمه اتکایی کند. در نظام بیمه اتکایی شرکتی که بخشی از صادره های خود را به بیمه گر اتکایی واگذار می کند "شرکت های واگذار کننده "نامیده می شود.

TOP